Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 16 juli 2023

Rode koontjes


Een wormpje in de appelboom

had op een dag een vreemde droom,

de appels wiegden aan hun tak,

hij hoorde hoe de kleinste sprak;

‘die worm belet mij in mijn groei,

ik hou niet van dat gebemoei,

zo word ik nooit wie ik wil zijn

en dat geboor doet ook nog pijn.’


Zo had de worm het niet bedoeld,

hij had zich nooit zo ingevoeld,

voor hem was het een voedingsbron,

zijn medelevensstrijd begon.


Het schaamrood in de appelboom

getuigt nog van die wormendroom.


Coby Poelman-Duisterwinkel


2 opmerkingen: