Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 25 februari 2018

Empathie

Kijk eens naar mij,
laat me je ogen zien,
ik vraag het niet voor niets,
ik ben met je bewogen.
Kijk nu niet weg,
ik heb het al gezien,
dat smalle spoor
onder je afgewende ogen.

Zo kijkt de Heer,
Hij ziet je aan
en voor je Hem kunt tonen
wat je vandaag hebt meegemaakt
heeft Hij het al vernomen
en is je troostend
tegemoet gekomen.

Coby Poelman - Duisterwinkel


Gepubliceerd in de bundel "Verstillend Licht"


7 opmerkingen:

  1. Dank je wel. Ik weet niet hoe ik je kan bedanken. Maar dit gedichtje doet me heel erg veel. Doet me denken aan die ene Bijbeltekst: Romeinen 8:26-28

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om te lezen Aritha, vooral omdat dit gedichtje mij onderweg ingegeven werd op de fiets van de Bijbelkring naar huis. Toen ik thuis kwam heb ik snel opgeschreven wat ik aan gedachten binnenkreeg en toen ik het las was het dit gedicht. Een cadeau van de grote Inspirator. Dus de dank mag aan Hem gericht worden.

      Verwijderen