Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 1 januari 2012

Verrassend uitzicht





Heer
in dit land
waar bergen schaars zijn
en de dalen minder
klinkt het misschien
een beetje raar
maar U begrijpt mij
als geen ander
wanneer ik zeg

Heer
als ik U niet had
dan was ik nooit zo
zinvol door de
dalen heen gekomen
dan had ik nimmer
op die hoge berg gestaan
waar U me van het uitzicht
liet genieten;
het dal dat ik met U
ben doorgegaan.

Er ging geen dag voorbij
of U klom voor mij aan
en telkens keek U
of ik er nog was
en U beloofde:
als Ik toch ooit
uit het zicht mocht zijn
Ik hóu je in het oog.

Heer
wat een Lichtglans geeft U
dat ik U kennen mag
U kleurt mijn leven
met Uw fleur
en steunt mij
dag aan dag.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven voor het thema "Blijdschap in het geloof" van www.gedichtensite.nl
Aan dit gedicht is een eervolle vermelding toegekend.

De aquarel, de Kalenberg bij Barchem is van Martinus van Andringa.

 Te beluisteren op www.audiogedichten.nl

Gepubliceerd in de bundel "Verrassend uitzicht".
Zie http://bestelmijnboek.nl/vm-cat/dichtbundels/verrassend-uitzicht-detail

3 opmerkingen:

  1. Coby, wat mooi, de kleur en fleur van Zijn licht elke dag.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Hilly en sfot,
    Nu pas ontdek ik jullie reacties. Heel hartelijk dank voor de mooie woorden.

    Vriendelijke groet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen