Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 13 januari 2012

In blijde verwachting

Ik ben zwanger
van een vreugde
die mijn hartstocht
leven doet,
vurig maakt en opgetogen,
levenslust vult mijn gemoed

in mij groeit het
en beweegt,
banend zich
een weg naar boven
waar het juichen wil
in strofen
om de Schepper
te verhogen
die mij weefde
in de moederschoot,
leven aan en in mij bood

mij door een soort
van navelstreng
met heel mijn wezen
aan Zich bindt
totdat ik eeuwig mij
bij Hem bevind.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven voor het thema "Blijdschap in het geloof" van www.gedichtensite.nl

Dit gedicht is te beluisteren op www.audiogedichten.nl zie link

1 opmerking: