Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 29 juni 2023

Tandartsrekening

Ik zit er een beetje mee. Half juni haakte mijn tong aan de binnenkant van mijn voortand.

Foute boel dacht ik. Vast een stukje van de vulling afgebroken. Er zit een scherper kantje dan normaal. Het is wel mijn voortand, daar ben ik zuinig op, maar even bellen.

Als ik geen pijn heb kan ik ingepland worden over 14 dagen. Mocht ik pijn krijgen kan ik bellen.

Ik krijg geen pijn en 14 dagen later zit ik in de tandartsstoel. Er blijkt inderdaad een klein stukje van de vulling afgeknapt te zijn. In een mum van tijd is de klus geklaard en het stukje bijgevuld.

Twee dagen later komt de rekening.

V92 el.nr. 21 Tweevlaksvulling composiet. Vlakken: DP zie ik staan.

Als ik op internet zoek wat een tweevlaksvulling is lees ik; Bij een tweevlaksvulling zit de vulling in twee vlakken van de tand of kies. 

In mijn geval is alleen een stukje vulling vervangen aan de achterkant van mijn tand. In mijn beleving is dat één vlak.

Wat te doen? Als ik er een punt van maak raak ik misschien mijn prettige tandarts kwijt die haar werk super goed doet. Dat wil ik niet. Maar gewoon mijn deel betalen? Zoveel is het niet, de verzekering betaalt het leeuwenaandeel en uiteindelijk kan ik het ook mis hebben.

Ik heb een keer eerder een rekening gehad waar een verdoving berekend was die ik niet heb gehad, ik wil liever niet verdoofd worden als dat niet perse hoeft. Ik heb er toen geen punt van gemaakt en gewoon betaald. Ik wil er nu ook geen punt van maken. Ik betaal wel gewoon mijn aandeel.

Maar ik besluit er wel een column over te schrijven want ik ben wel benieuwd of ik de enige ben bij wie dit gebeurt. 


Coby Poelman-Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten