Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 13 februari 2022

Kerkje spelen


Zullen we weer kerkje spelen

met z’n allen op de trap?

Dan zal ik de boekjes delen.

Ga maar zitten, ‘t is niet krap.


Dominee zegt wat we zingen,

en ik help de kleintjes wel.

Wacht, ik doe de oefeningen

op mijn fluit, ik haal hem snel.


Wil de dominee weer preken

hoe de Herder ’t schaapje zocht?

‘k zal nooit Zijn gezicht vergeten

hoe Hij keek toen Hij het vond.


Kijk nu toch, ik zie hem stralen

nog voordat hij heeft gepreekt

en die bijbelse verhalen

klinken prachtig door de week.


Kerkje spelen is gezellig

op de lange brede trap,

wie graag met ons mee wil zingen

neemt gewoon een extra stap.


Coby Poelman-Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten