Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 12 juli 2021

Het woord is aan de old-timer



Ze hebben me van stal gehaald,

ik dender over drempels,

onder het tentdoek knipoogt weer

het verfomfaaide boek.

Wat de bestemming zijn zal

is elke keer verrassend

maar als ik ze geloven mag

is het einddoel prachtig.

Zoals ze aan mijn tafeltje

tussen de etensgeuren

zich buigen over

‘t veel gelezen boek

of liggend op hun rug

door het verschoten tentdoek turend

op fluistertonen spreken over

wat Hij doet.

Als mijn bewoners

mij voor korte tijd verlaten

omdat men hier ook graag ter kerke gaat

dan hoop ik stilletjes

dat ik ook mee mag maken

waarover zo veelvuldig is gepraat.


Op het moment dat heel veel

drempels worden overreden

is de campingplek bereikt,

dan wordt het hefdak opgeheven

ten teken van een aangename tijd.

De fietsen worden uitgereden,

stoelen neergezet,

vannacht zal opgaan in de stilte

het vertrouwde dankgebed

maar eerst word ik nog

op de vaste grond gezet.


Coby Poelman - Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten