Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 19 september 2017

De jurk


Ze lag te grabbel
op de kofferbakkenmarkt,
verrukt ontwond ik haar
als uit een kluwen touw,
heimelijk hopend
dat ze me passen zou.

Parelmoeren knoopjes
sloten felgekleurde panden
die vrolijk mij omhulden langs
het Noord-Hollandse strand.

Na jaren flaneren doe ik
haar nog niet van de hand,
een sjaalknoop middenvoor
maakt nieuwe mode in haar los,
mijn anderhalve-euro-jurk
schenkt, hoe opwindend,
nog een vreugdeblos.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Gepubliceerd in "De voordracht" (2013)

4 opmerkingen:

  1. Soms ben je verknocht aan een kledingstuk, zonde om weg te doen. Zo te lezen straal je in de jurk, leuk Coby.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hilly, het heeft de kleuren van hoe ik denk dat Jozefs mantel eruitgezien heeft;) Als kind was ik al gefascineerd door die mantel van Jozef. Die spreekt nog steeds tot de verbeelding, ook in mijn kledingkast.

      Herfstgroet van Coby

      Verwijderen