Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 8 november 2022

Een stapje terug


De thermostaat omlaag,

gebreide truien aan,

we maken het gezellig,

wennen aan dit bestaan.


Gewoon terug naar toen,

alleen een kamerhaard,

het is nu ook te doen,

ik voel me zelfs bezwaard


over wat ik gebruikt heb

aan stroom en zoveel gas,

ik merk, het was niet nodig,

kijk hoe het vroeger was.


We worden creatiever,

lopen ons vaker warm,

bekijken ‘t positiever,

stoken ons niet meer arm.


Het is een uitdagende sport

om minder te gebruiken,

een uurtje eerder slapen gaan

doet ook iets goeds ontluiken.


Coby Poelman-Duisterwinkel



2 opmerkingen: