Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 23 september 2022

Boeket van verbondenheid

 


In een grote glazen pot

staan bloemen als fluwelen.

't Zijn rode amaryllissen

op hele dikke stelen,

er tussenin staan fijntjes

met tere rode bessen

takjes van de vuurdoorn

samen hun dorst te lessen.


Dit prachtige boeket

dat met liefde is geschikt

vertolkt hier ogenstrelend

wat verbondenheid belicht.

Ik voel me begenadigd

als ik kijk naar 't warme rood

en richt me tot de Schepper

die al dit moois ons bood.


Coby Poelman - Duisterwinkel

2 opmerkingen: