Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 10 november 2020

Wat ben ik zonder Helper?

 


Had ik me kunnen redden
toen ik geboren werd
als er geen ouder was
die mij te eten gaf,

had ik me kunnen redden
toen ik door pijn belet
alleen nog maar kon liggen
in mijn bed,

had ik me kunnen redden
als ik geen Helper had
die door Zijn grote liefde
aan ieder leven gaf?

U zorgt voor alle zorgers,
U spreidt Uw mantel uit,
als hoogste Toegewijde
herkent U ieders lijden.

Wat zijn wij zonder helpers,
wat zijn wij zonder U.


Coby Poelman-Duisterwinkel


Geschreven voor het thema "Mantelzorg" van gedichtensite.nl
Aan dit gedicht is op 28 februari 2014 een eervolle vermelding toegekend.

3 opmerkingen:

  1. Mooi Coby. Wij hadden een prachtig programma opgesteld voor de Maand van de Mantelzorg (ik werk voor een welzijnsstichting), maar hebben alles moeten cancelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat sneu Marja, ja helaas gaat alles even anders. Ik heb bij ons de Sint Maarten zangertjes vandaag met behulp van een raamwasser van anderhalve meter lengte getrakteerd. Ze vonden het heel inventief😀

      Verwijderen