Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 2 april 2020

Onzichtbaar aanwezig

Het is zo’n vreemde lijdenstijd dit jaar,
de aandacht is verschoven,
het kerkgebouw gesloten,
we mogen niet met groepen over straat.

De dominee preekt in een lege kerk,
de organist speelt de te zingen psalmen,
door onze adem gaan de kaarsen walmen,
we zingen mee vanaf een tabletscherm.

Maar dan word ik geraakt door Jezus’ woorden,
ze zijn zo troostend en zo vol van hoop,
ik laat mijn tranen stil de vrije loop
en wordt getroost door wat ik van Hem hoorde.

Juist nu de toekomst zo onzeker is,
het virus niets ontziend de mens verslaat,
de wereld overal met lege handen staat,
is het geloof in God een ware lafenis.

De woorden die we in de kamer zingen,
ze worden nu het meest intens beleefd,
ik merk hoezeer mijn stem door de emotie beeft
en weet dat Hij ons tot het einde blijft omringen.

Het is ook Jezus’ lijdenstijd dit jaar,
Hij weet als niemand anders van het lijden,
Hij heeft de mens ervan willen bevrijden,
Hij overwon, Hij staat nog altijd klaar!

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. Hoopvol en Coby, dat hij het heeft overwonnen.
    Het moet ons samen ook lukken met hulp van Hem.

    Fijne Paasdagen alvast, blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie reactie Hilly, ja met Hem aan onze zijde valt alles minder zwaar. Jij ook fijne paasdagen en goede gezondheid gewenst.

      Verwijderen
  2. Mooi Coby, ik heb er ook over nagedacht, dat de lijdenstijd eigenlijk ondergesneeuwd werd door dat andere...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marja, ja bijna wel maar door Kerkomroep is dat gelukkig niet gebeurd.

      Verwijderen