Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 9 februari 2020

Kruinend grijs

Een kruinend grijze vrouw met haar hond,
wat zou ik graag zien hoe het grijs haar stond,
hoe lang zal het zwart nog verjongen?
Verderop wordt er vrolijk gesprongen.

Een kleinzoontje schatert het uit van plezier,
De oma lijkt jonger, haar kruin schittert fier.
De vrouw met het hondje verbergt haar gezicht,
ik kan zo niet zien of er glans over ligt.

Wat is toch de reden van zwart over grijs,
verberg je het zilver, je leeftijdbewijs?
Het staat zo charmant en oogst groeiend respect,
je kruin smeekt en fluistert; laat mij onbedekt!

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. Grijs is mooi vind ik, als het maar leuk geknipt is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind grijs ook heel mooi Marja, ik ben het zilver gaan noemen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn gedicht. Zo positief over niet verven. Ik zit zelf in de peper en zout fase. Op het moment zie ik er ook heel moe uit..Dan twijfel ik toch of ik niet verven zal hoor. Heb zin mezelf op te frissen. Helemaal grijs vind ik wel weer mooi maar dat duurt nog jaren in mijn geval..tja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joh, dat los ik op met een kunstblosje en een beetje lippenstift en vrolijk gekleurde kleren en een vrolijke frutsel in mijn haar. Succes!

      Verwijderen