Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 28 maart 2018

De nieuwe Adam

Ik zag vanmorgen de gestalte
van de opgestane Heer
in wat we lazen
en in wat we hoorden

de nieuwe Adam
heeft mijn ziel geraakt
mijn leven tot die
nieuwe mens gemaakt
toen ik me in de
omstanders verplaatste
hun blijdschap en verwondering
me eigen maakte,
de rennende discipel
hijgde hoorbaar
in mijn oor.

Met allen die rondom
mij stonden
zag ik de zweetband en de
windsels opgewonden
toen alles stil werd
hoorde ik mijn naam

de Eersteling
die ons is voorgegaan
blies mij in Zijn gestalte
het nieuwe leven aan!

Coby Poelman - Duisterwinkel


Geschreven n.a.v. een preek op Paasmorgen over Johannes 20 : 1 – 18 en 1 Korintiërs 15 : 19 – 25 en 44 - 50


2 opmerkingen:

  1. Hoe verzin je dit Coby... je blijft verbazen. Scherp. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marja, ja, geïnspireerd door de preek en de lezing... het kwam zo dichtbij, alsof ik er bij was.

      Verwijderen