Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 31 oktober 2017

Het mooiste boeket

In een grote glazen pot
staan bloemen als fluwelen.
't Zijn rode amaryllissen
op hele dikke stelen,
er tussenin staan fijntjes
met vurig rode bessen
takjes van de vuurdoorn
samen hun dorst te lessen.

Dit prachtige boeket
dat met liefde is geschikt
vertolkt hier ogenstrelend
wat in de zangdienst werd belicht.
Ik voel me begenadigd
als ik kijk naar 't warme rood
en richt me tot de Schepper
die al dit moois ons bood.

Coby Poelman - Duisterwinkel

2 opmerkingen: