Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 26 mei 2014

Afgewezen



Marius van Dokkum © Art Revisited, Tolbert

In schril contrast met:
"Wij gaan toch voor jou!"
staat in de aanhef van de brief te lezen
dat de geachte heer
voor deze baan
is afgewezen.
Men neemt de slogan
blijkbaar niet zo nauw.

Blij toe, zegt hij,
het kille woord herlezend,
ik denk ook niet dat ik
daar nu nog tussen passen zou.

Coby Poelman-Duisterwinkel


Kunstwerk van Marius van Dokkum.

2 opmerkingen:

  1. Het is toch een afwijzing...

    Goed neergezet Coby, met een bijpassend kunstwerk, mooi!

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Hilly, door die afwijzingsbrief met een koekje van eigen deeg die op facebook de ronde doet moest ik opeens denken aan het gedicht dat ik een aantal jaren geleden geschreven had over dat woord afwijzing.
    Ik had het nooit online gezet maar heb nu de slogan gewijzigd zodat het bedrijf zich er niet in kan herkennen.

    Hartelijke groet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen