Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 20 augustus 2012

De Wilgenlaan

Fiets ik door de Wilgenlaan
over geasfalteerde wortels
dan denk ik
onherroepelijk aan haar.
Getrokken
door haar geliefde paarden
reed hier de rouwkoets
met de lege baar.
Onze wegen scheidden
op weg naar ‘t einde
van haar lijden.

De wilgen zijn geknot
en uitgelopen,
voor haar gaat
ver van hier
een nieuwe
toekomst open
waarop ik hier
op aarde nog
mag blijven hopen,
verbonden door de wortels
van ons geloof in God.

Een eindje verderop
wordt er al weer
een wilg geknot.

Coby Poelman-Duisterwinkel


Geschreven in 2009.

2 opmerkingen:

  1. De hoop van het verbonden blijven prachtig neergezet Coby.

    Zomergroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie Hilly, fijn dat je kwam lezen!

    Hartelijke groet van Coby.

    BeantwoordenVerwijderen