Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 29 september 2011

De arkenbouwer


Teken
tekenen
ik teken
ik talent
oorlog tekent mij
onder mouw van witte overhemd

een teken
donkere wolken tekenen lucht
Rachel tekent kleuren
en licht
zonlicht
doet pijn aan mijn ogen
brandt op mijn lichaam
klamme zweet breekt uit
Davita brengt water

Ik teken mijn huis
met synagoge
binnen is ark,
de ziel
zegt de rebbe

ik tekende kleuren
bloemen, dieren
in ark
Rosj Hasjana
maar dan… brand!

de synagoge, de rebbe, de ark, mijn ziel
Auschwitz, mijn familie, dood
ik leven
ik talent
Davita, water
zacht tokkelende harp
Davita luistert
Rachel kleurt
en ik?

Ik zie de regenboog.

Coby Poelman-Duisterwinkel.

Geschreven bij het gelijknamige boek van Chaim Potok.

De hoofdpersoon in het boek sprak de taal
van dit gedicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten