Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 18 oktober 2021

Te gast in de kerk


Ze zitten voor me,

een meisje met haar oma,

het kindermoment breekt aan,

ze fluisteren,

het meisje mag naar voren gaan.

Na afloop gaan ze

naar een eigen ruimte,

een aarzeling, zij blijft er staan.

Oma gebaart;

ga er maar achteraan.


De kinderen komen terug,

oma gaat al wenkend staan,

na oogcontact komt ze eraan,

oma drukt haar tegen zich aan,


en ik schiet vol,

ik heb hun taal verstaan.


Coby Poelman-Duisterwinkel


Het prachtige bloemstuk werd gemaakt door Janneke Deemter ter gelegenheid van de Schnitger Cantatedienst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten