Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 31 januari 2019

Een lied van hoop en troost


Eenden in de kerkhofsgracht
vertellen een verhaal,
het werd al eeuwen doorverteld
in eigen eendentaal.

Ze melden aan wie achterbleef
in dit vergankelijk leven;
zoek je steun bij Wie men leeft
wat Hij ook jou wil geven.

Ze zwemmen verder door het kroos
op zoek naar wie wil weten
hoe lang geleden Iemand koos
voor wie niet wordt vergeten.

Eenden in de kerkhofsgracht
ze kennen veel verdriet,
maar hun verhaal van hoop en troost
klinkt als een opweklied.

Coby Poelman - Duisterwinkel


4 opmerkingen:

  1. Prachtige woorden Coby :-)
    Ik ben vaak op het kerkhof te vinden en nu kijk ik uit naar de eenden :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Helma, ik heb nog aan je gedacht. Er was geen mandarijneend bij, anders had ik jou gevraagd om je mooie foto te mogen gebruiken. Dank voor je mooie reactie! Groet van Coby

      Verwijderen
  2. Heel innemend geschreven. Voel nog steeds de rillingen doorheen het lichaam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie reactie Catherine, fijn dat je kwam lezen op mijn blog.

      Verwijderen