Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 14 maart 2017

De gegeven Geest

Hij gaf de geest,
het tempelvoorhang spleet,
bloedspatten aan de rafels
getuigen van Zijn doorgang
naar de Vader
tijdens het beven
van de donkere aarde.
Waarlijk,
Hij was de Zoon van God.

De aarde beeft opnieuw,
een zware steen onthult
een gapend en verlaten graf,
bloedspatten aan de rafels
van opgerolde banden
getuigen stil.
Waarlijk,
de Zoon van God
is opgestaan!

U zult de Geest ontvangen,
belooft de Zoon van God
wanneer Hij op de wolken
de aarde overstijgt,
op weg gaat
naar de Vader.

Hij geeft de Geest,
Zijn wind steekt op in vlagen,
brengt ons te binnen
wat Hij zei
bij ’t geven van de geest
in handen van Zijn Vader,
het is volbracht!

Ik luister naar de Geest
en hoor; vier nu bevrijd
vandaag en voor altijd
het Pinksterfeest met Mij.

Geef ik de geest,
de Zijne,
Hij is erbij.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Gepubliceerd in "Beleef de dag" (2015)

2 opmerkingen: