Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 12 juli 2016

Innerlijk gesprek

Met niets zijn we gekomen,
met niets zullen we gaan.

Hoezo, ruisen de stromen,
een koele wind blaast aan:
door God ben je gekomen
en met Hem mag je gaan,
je mag zelfs bij Hem wonen,

hij wakkert nog iets aan:
heb je genoten, wil hij weten
van alle gaven die je kreeg,
wat vond je 't fijn ervan te delen,
ik luister en beweeg.

Geen dag heb ik niet kunnen eten
en altijd ging ik goed gekleed,
nooit zal ik dit gesprek vergeten,
ik dank U Vader dat ik leef!

Coby Poelman-Duisterwinkel

Gedachten bij 1 Timotheüs 6 : 6 – 11


Uit : "Geloofsvreugde" (2013)



4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi dankbaar gedicht en de foto versterkt het gedicht, prachtig geheel!

    Zonnegroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen Hilly, dank voor je mooie reactie!

    Zonnegroet terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geloofsvreugde inderdaad, dankbaarheid in woorden en in sfeer. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen