Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 5 juni 2014

Kerend tij

Ben ik een golf
die ruist en buigt,
om losse korrels rolt,
voelend de zuiging,
door stormen
voortbewogen,
zonder vaste grond,

Heer, vorm mij
tot een rots
die vaststaat
in de branding
en weerstand biedt
aan water, schrale wind,
vertrouwend op
de Maker
van hemel, zee
en aarde,

dan overstem ik golven,
dan zingt het uit mijn mond;
als God ons niet geschapen had
was er toch niemand
die bestond.

Coby Poelman - Duisterwinkel


Geïnspireerd door Jakobus 1 : 6

Geschreven voor het thema 'twijfel' van gedichtensite.nl


Kunstwerk van Ayzo Epeus van Humalda van Eysinga

2 opmerkingen:

  1. Prachtig gedicht.

    We mogen vragen om...
    Hij zal er zijn.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilly, fijn dat je er weer was. Dank voor je mooie reactie!

    Hartelijke groet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen