Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 21 december 2021

Prikspijt

 


Ik heb zo’n spijt

dat ik niet ben geprikt,

het fluistert in het donker,

te zwak zijn stem en longen.


Het is te laat

ziet hij aan haar gezicht,

hij hoort de adem stokken

van wie er naast hem ligt.

Het zijn de laatste woorden,

dan dooft het licht.


Coby Poelman-Duisterwinkel


4 opmerkingen:

  1. Heftig dan Coby.

    (Ik krijg bijna de booster)

    Hele fijne kerstdagen.
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hilly, voor jou ook fijne kerstdagen! Ja, heftig. Het heeft me zo geraakt, beelden op tv, ic medewerkers die zeggen dat jonge mensen stierven terwijl het niet nodig was geweest, beelden van mensen die spijt hadden... ik moest daar iets mee doen. Wij hebben de booster inmiddels gelukkig mogen ontvangen. Daar zijn we dankbaar voor. Alle goeds gewenst in deze bijzondere tijd.

      Verwijderen
  2. Heftig.

    Mijn jonge zoon heeft op een andere manier prikspijt. Hij werd er ziek van. En kreeg daarna ook nog eens corona.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat sneu Aritha, je zou het zo graag anders zien allemaal. Veel sterkte voor iedereen die hiermee te maken heeft.

      Verwijderen