Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 9 mei 2021

Opnieuw geboren

 


Het is al een tijd geleden dat ik een Dierdicht schreef.
Kees Stip werd beroemd door de Dierdichten die hij schreef als Trijntje Fop. Zo'n Dierdicht moet aan een aantal spelregels voldoen. Er moet een plaatsnaam in zitten en wat woordspelingen en het moet eigenlijk tot slot een leuke wending hebben. Ook moet de rijm aan eisen voldoen. Het dier moet ook iets menselijks hebben.
Hierbij dan mijn nieuwste Dierdicht.
 
Opnieuw geboren
 
Een zijderups uit Koudekerk
zocht voor zijn rustplaats naar een zerk,
hij keurde steen en afvalhout
maar ook de kerk liet hem niet koud,
verraste stil en zonder hinder
op zondag kerkgangers als vlinder.
 
Coby Poelman-Duisterwinkel

3 opmerkingen:

  1. Zo, dat vind ik wel heel knap gedaan. Een soort lymerick eigenlijk, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment! Ja het heeft wel iets van een Limerick, alleen een andere vorm en een ander ritme.

      Verwijderen