Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 9 januari 2023

Droevig bericht

Vanmorgen trof mij het bericht dat Torcque is overleden. Met Arie Torcque had ik een goede samenwerking wat betreft het delen van een gezamenlijke passie. Hij vroeg mij ooit via trouw.nl om gedichten bij zijn schilderijen te schrijven die hij wilde publiceren in zijn jubileumboek "Echo van de stilte" Zo leerde ik hem kennen en er volgde een prettige samenwerking en later een ontmoeting met zijn familie in Rotterdam tijdens een expositie van zijn werken. Hij was een getalenteerd schilder en tekenaar. Onze gedachten zijn bij zijn levensgezel Regina en familie.

Hieronder één van de gedichten die ik schreef bij zijn schilderij.




Lieve pop

Het lied dat ik voor jou zal spelen
gaat over mij, luister maar goed.
De blokken vormen kleurentreden
naar boven en beneden
zoals een fluit ook doet.
Ga ik omlaag dan hoor je boos en donker
klim ik omhoog weerklinkt het lichte geel.
Soms zit de hoogte in je sokken,
de lage tonen in je keel
bijvoorbeeld als ik op mijn handen sta,
mijn voeten hoog tegen de muur van blokken,
soms duikel ik van mokkend zwart
naar blij licht roze of andersom
zo speel ik op de blokfluit stukjes mij.

Jij bent het trouw aanmoedigend publiek
van mijn gekleurde blokmuziek,
voor jou speel ik vandaag mijn
zachtste kleurenlied.

Coby Poelman-Duisterwinkel.

Geschreven bij een schilderij van Torcqué voor zijn jubileumboek "Echo van de stilte" dat is uitgekomen in juli 2011.
Dit schilderij heb ik tevens mogen gebruiken voor mijn kinderboekje "Bijbels alfabet voor jou" (2012)



6 opmerkingen:

  1. Sterkte Cobie. Ik vind de tekst en plaatjes mooi, maar wat verdrietig al er weer iemand wegvalt. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was mooi die samenwerking Coby.
    Spijtig dat hij is overleden.

    Dat bijbels ABC heb ik eens als doop cadeau gegeven, misschien weet je dat nog...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weet ik dat nog Hilly, dat vind ik erg fijn! Ja heel spijtig dat hij overleden is. Hij heeft prachtig werk gemaakt. Dank voor je mooie reactie!

      Verwijderen
  3. Wat een naar bericht
    Heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen