Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 20 augustus 2015

Hemels lijnenspel

De blauwe hemel
spreidt zich uit
over de mens
die dromerig geniet.
De ligstoel
horizon gericht
ontspringt
het verticale
dat weerklank vindt
in een gedicht
waar mens en Schepper
elkaar kruisen.

Het licht,
te fel om in te kijken
straalt warme gloed.
Een straaljager
doorbreekt
het hemels blauw
met witte strepen.

Opeens verschijnt een tweede
die hem kruist.

Heer,
dit is geen toeval meer.


Coby Poelman-Duisterwinkel

Uit: "Verstillend Licht" (2012) 

Kunstwerk boven van een ons onbekende schilder.
Kent u toevallig deze schilder?

2 opmerkingen:

  1. Mooi Coby. Ik heb je boekje 'geloofsvreugde' aan mijn moeder gegeven die in eht ziekenhuis ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat lief! Van harte hoop ik dat het je moeder wat aangename afleiding mag bieden. Veel sterkte met je moeder, dat ze voorspoedig herstel mag ervaren. Dank voor je berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen