Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 19 april 2022

In de slaap gegeven


Eens werd ik wakker in de nacht,

een melodie zette zich vast,

zong door in mijn gedachten.

Klaar wakker zocht ik naar de bron,

vond in het lied dat mij doorzong:

de Heer vernieuwt uw krachten.


Hij diende in mijn slaap zich aan,

bood mij hier een belofte aan.

Ik weet nog wat het met me deed,

nu ik Jesaja 40 lees

dient die herinnering zich aan

en ja, in al die jaren

mocht ik Zijn kracht ervaren.


Coby Poelman – Duisterwinkel



Jesaja 40 : 28 – 31 en Psalm 127 : 2b

4 opmerkingen:

  1. Staat er niet ergens dat Hij het Zijn beminden in de slaap geeft? Ook inspiratie dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een prachtige gedachte Marja, dat klopt! Ergens in Psalm 127. Geweldig toch om je Zijn beminde te mogen weten...

      Verwijderen