Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 13 mei 2021

Feest tussen hemel en aarde


Toen Jezus naar de Hemel ging
dachten misschien de mensen:
Waarom gaat Jezus van ons weg
nu wij Hem zo graag wensen?

Hij heeft hen toen gezegd Ik ga
daar plaats voor jullie maken,
als Ik hier niet meer ben
zal Ik van daar over je waken

en Hij beloofde ook nog
zoals Ik ben gegaan
zo zal Ik ook weer komen,
‘k ben hier niet ver vandaan

en op het Pinksterfeest
dan zal Ik jullie sturen
de Heilige Geest,
dat zal niet lang meer duren.

Zo werd de Hemelvaart toch fijn
en horen we in kerken:
Hij zal voor altijd bij ons zijn,
ook als wij het niet merken.

Coby Poelman-Duisterwinkel


Uit de bundel: "Het pinkstert!"



2 opmerkingen: