Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 5 maart 2021

Nagelaten foto


Daar gaat de dochter van de kruidenier
gehuld in winterjas met kraag en hoed,
voeten in tripklompen, zie ik dat goed?
Gebreide kousen, de kledij van hier.

Het stuur vol tassen van de winkelier,
ze kijkt alsof ze dit al jaren doet,
klanten wachten, ze gaat vol goede moed
door al die hekjes en ze fietst zo fier.

Kon ik haar er maar even over vragen
helaas vond ik de foto veel te laat,
wat had ze in haar jeugd al veel te dragen,

mijn schoonmoeder, zie wat ze achterlaat,
de kruideniersvrouw, in werkzame dagen
en voor haar man een steun en toeverlaat.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten