Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 25 januari 2021

Het grote gebod


Vader, U heb ik boven alles lief
en met mijn naasten
kom ik ook heel ver
maar als ik dan de beelden zie
van het journaal
lukt het mij niet
bij allemaal.

Zij lagen ooit als baby in een wieg,
hun ouders hadden hen zo lief.

Pas als ik door Uw ogen kijk
word ik oprecht bewogen,
zie ik hun innerlijke strijd,
bid ik om Uw barmhartigheid,
groeit in mij mededogen.

Vader, met U aan onze zij
komt liefde uit de Hoge.

Coby Poelman-Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. Het is ook wel erg he Coby.
    Het raakt wel dit gebed.
    Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Hilly, het blijft je bezighouden. Zulke nare beelden. Dank voor je goede woorden.

      Verwijderen
  2. Oh Coby, wat een mooi kijkje in het hart van de Vader geef je zo. Wij hebben met onze stichting vaak te maken met mensen die crimineel waren, verslaafd, aggressief en weet ik veel wat nog meer... maar als ze Jezus leren kennen is daar de ommedraai, Hij maakt alle dingen nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je opbouwende woorden Marja, ja we weten niet wat mensen bezielt. Wat is de achterliggende pijn hoe mensen tot dit gedrag komen. Ja, dat ze een ommekeer mogen meemaken.

      Verwijderen