Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 7 november 2017

Kon ik nog maar éven....

Moeder, als u eens wist
wat er is gebeurd
in de tijd
nadat u bent heengegaan,
dat op uw verjaardag
in uw dochter
een dichter is ontstaan
die schreef over uw leven,
moeder,
kon ik nog maar éven
vertellen hoe het is gegaan.

Als u eens wist
dat u in mijn bundel stond,
ik zou zo graag weten
hoe u dat vond
maar ik denk dat u
als zeer bescheiden vrouw
hoofdschuddend zeggen zou:
“Nee kind, te veel eer,
en je weet wie roemt,
die roeme in de Heer”.

Coby Poelman - Duisterwinkel

2 opmerkingen:

  1. Ja, konden we nog maar even...
    Ik heb mijn ouders ook benoemd in mijn bundel, zo jammer dat ze het niet kunnen lezen. Ze zouden net als jouw moeder trots zijn Coby.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je herkent het, ja, dat gemis, juist op die momenten in je leven dat je hoogtepunten beleeft. Het zal altijd blijven. Ik denk dat je gelijk hebt Hilly, dankjewel!

      Hartelijke groet,
      Coby

      Verwijderen