Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 13 augustus 2018

Lichtend dons

Wanneer het vederlichte dek
een loden deken lijkt,
je onder zwaartekracht bezwijkt,
het daglicht je te fel begroet
in 't donker van je nachtgemoed,
als je geen uitkomst in 't gebed meer ziet,
je schuilt in een immens verdriet

neem dan het dek in beide handen
trek het omhoog voor je gezicht,
zie je tussen dat dons het licht?
Er is een Helper die met je bidt
juist als je in dat diepe donker zit.

Hij tilt je loden deken
laat je je nood uitspreken
en wacht tot alles bij hem is gebracht,
de loden deken om je ligt als zachte vacht.

Coby Poelman - Duisterwinkel


4 opmerkingen:

  1. Ik dacht even dat het over het warme weer ging :) Maar nee, bijzonder omschreven Coby, herkenbaar denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie reactie Marja, ik schreef deze ooit voor gedichtensite.nl bij hun thema depressie.

      Verwijderen