Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zaterdag 19 augustus 2017

De muziekkamer

Toen de pianostemmer
de kamer binnenkwam
nu voor de derde keer
liet ze zich ontvallen
dat ze hier graag
werkte om de sfeer
‘t was niet alleen
het uitzicht en de stilte
maar wat er stond en hing
deed haar nog zoveel meer.

Na haar vertrek
keek ik de kamer rond
met een vernieuwde blik
tussen het oude en vertrouwde
hoorde ik zacht de klanken
van piano, fluit en koormuziek
onder mij kraakten
de veren van ’t antiek
en bij het achterover leunen
ontmoette ik de ogen
van mijn altijd
Aanwezige
aanmoedigend publiek.

Coby Poelman-Duisterwinkel

De gravure is van Anco Wigboldus

Gepubliceerd in: "Geloofsvreugde" (2013)

2 opmerkingen: