Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 12 maart 2014

In Koninklijk gezelschap


Daar zit ze, moeder,
voor de tv.
We schuiven een stoel bij
en kijken mee
naar een huwelijksdienst
van ’t Koninklijk huis
en moeder,
kijkend naar de buis
waant zich in haar geest
te gast op dit hoge feest.

Als de dienst is afgelopen
fluistert ze iets in mijn oor
en ik zeg: “Ga maar rustig hoor.”
“Maar al die mensen…”
werpt ze tegen
in dit gezelschap erg verlegen.
Pas als ik zeg
dat ik net heb verstaan
dat er nu gelegenheid is
naar het toilet te gaan
staat moeder op
en gaat haar gang.
Achter de deur klinkt
haar neuriënd gezang
en ik denk
als ik haar hoor zingen:
U komt op uw oude dag
nog in voorname kringen.

Moeder,
nu mijn dierbaarste herinnering
weet ik opgenomen
in de allerhoogste kring.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven in 2006

Moeder keek naar de huwelijksdienst van prins Friso en prinses Mabel in 2004.

Gepubliceerd in de bundel: "Granaatjes met een gouden slot"


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herinnering Coby.

    Warme groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie haar zo weer voor me, de herinnering blijft op deze manier levend. Dank voor je reactie Hilly.

    Warme groet terug van Coby

    BeantwoordenVerwijderen