Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zaterdag 25 februari 2012

Nieuw leven in oude foto


Stofzuigend loop ik door de gang
als hij me staande houdt
een foto in de hand
Wat lijk ik sprekend op die man
zegt hij en kijkt me aan
ik kijk naar hem
het is zijn over-opa in
zijn jonge jaren
Oud is hij niet geworden
hij stierf aan Spaanse griep
Zijn dochtertje, pas twee
kende haar ouders bijna niet
tien dagen later
volgde moeder vader.

Hij kent de trieste gang,
nu hij daar staat met
over-opa’s foto
zie ik de sterke trekken
van gelijkenis
nu weet ik hoe mijn opa
die ik nooit heb gekend
er vroeger uitgezien heeft
als een knappe jonge vent.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten