Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 23 november 2022

Vrolijke ontmoeting


De eend in een verstopte wijk

roept om mijn aandacht, kijk nou, kijk!

Loop me niet achteloos voorbij,

leef je eens in dat ik jou rij.


Ik hoor je roep en loop terug

bekijk je zijkant, front en rug,

je lampjes, bumper en je grill,

ik kijk naar binnen en val stil.


Ik leg je vast met mijn mobiel,

geniet nog even van je wiel,

je spiegels, tulpen in het rood,

bedank je voor wat je me bood.


Zomaar in een verstopte wijk

staat er soms iets moois te kijk,

loop het niet achteloos voorbij,

roept iets naar jou, maak elkaar blij.


Coby Poelman-Duisterwinkel

2 opmerkingen: