Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 21 juni 2019

De langste dag

Bij haar geboortedatum siert
een sterretje de steen,
daar waar een kruisje is gekerfd,
die datum ging ze heen.

Hoe zal het zijn geweest
op haar geboortedag,
ik stel me zomaar voor
hoe ze in moeders armen lag,
haar vader daarbij naar haar keek
speurend op wie hun dochter leek.

De datum van
haar gang naar Huis
gekerfd achter het
kleine kruis
bericht de aanvang
van de zomer…

Vandaag draag ik
dezelfde jurk
bedenk ik
als ik even hurk,
het was toen 30 graden,
kom, denk ik
vastberaden.

Vier jaar na dato,
de dag van het kruis
begeef ik me weer
op weg naar huis,
dichtend over
de Grote Zomer.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Gepubliceerd in de bundel "Verstillend Licht" (2012) 


4 opmerkingen:

  1. Ach, ik wandel even met je mee want 4 vier jaar is niet zo lang gelee... Sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Anne, dankjewel! Ze is in 2005 overleden. Ik schreef dit in 2009 en plaatste het nog maar weer eens omdat die langste dag nog altijd in mijn geheugen gegrift staat en ik haar nog altijd heel erg mis. Dank voor je lieve woorden!

      Verwijderen