Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 17 juli 2017

De grote stad

Haar handje zacht
in moeders warme hand
voelde de angst
voor het verkeer.

Goed kijken naar het mannetje,
nu is hij rood
maar als hij straks gaat lopen
in de kleur groen
dan mogen wij erover.

Maar waar de mannetjes ontbraken
werd moeders hand zo klam,
als ze al bijna halverwege waren
en er opeens een auto kwam
trok een korte rukbeweging
hen terug op het trottoir.

Zo’n tweemaal in het jaar
moest ze de reis toch ondernemen
en steevast na dit tandartsenbezoek
kochten ze schoenen, nieuwe kleren.
Winkel in, winkel uit,
met volle tassen
in de bus naar huis.

De stad, hoewel heel druk
kon voor de dochter niet meer stuk.

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. De grote stad, een belevenis.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Hilly, toen wel. nu fiets ik er dwars doorheen haha. Maar misschien ervaren mensen uit een dorp die nauwelijks in de stad komen die grote stad nog wel zo.

      Zomerse groet van Coby

      Verwijderen
  2. Leuk Coby. Zie het voor me. Ik heb net een kaakoperatie achter de rug en een infectie op de koop toe. Zie er nu uit als een hamster... Krijg wel zin om mooie kleren te gaan kopen na dit gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat sneu Anne, beterschap met je kaak en mag ik je een tip geven? Als je bij de kringloop kleren koopt kun je elke week iets nieuws kopen en dat geeft een heerlijk gevoel want het kost bijna niets;)

    BeantwoordenVerwijderen