Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 9 oktober 2015

Verlossing door Zijn traan

Er rolt een traan
over de regenboog
die zich vermengt met
de op aard gezaaide
in dorstige
verlaten grond.

In het donkerst
van de aarde
zwoegen wortels
zich een weg,
ze zeggen nog
het zout wordt schaars.

Er groeit een boom
onder de regenboog
die wordt gevoed
door water, wind en Licht,
hij wuift en bloeit,
buigt en stoeit

en in de hemel
  juicht het!


Coby Poelman-Duisterwinkel


Uit: "Verrassend uitzicht" (2013)


2 opmerkingen:

  1. Mooi Coby. Mijn moeder is vorige week overleden, ik gaf haar nog je boekje Geloofsvreugde. Ze sprak ook over de verrassing die voor haar lag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Marja, daar ben ik stil van, je moeder, ik leef van hieruit met je mee.
    Wat een grote troost dat ze uitzag naar de verrassing die voor haar lag. Moge dat ook jou en allen die haar dierbaar waren tot troost zijn.
    Dank dat je dit hier wilde delen. In verbondenheid.

    BeantwoordenVerwijderen