Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 14 juli 2015

"Granaatjes met een gouden slot" verschenen


Verheugd mag ik u hierbij aankondigen dat de derde druk van "Granaatjes met een gouden slot" is verschenen bij uitgever Noordboek/Friese pers

 Recensie op de boekenpagina van het Dagblad van het Noorden van vrijdag 4 september 2015
Uitvergroot:


Inmiddels is begin november 2015 de 4e druk verschenen. Ook is er nu een recensie verschenen bij ako, zie  http://www.ako.nl/product/9789033000461/granaatjes-met-een-gouden-slot/#recensies

4 opmerkingen:

  1. Schitterend Coby.

    Gefeliciteerd met dit resultaat.

    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Hilly, ik ben er ontzettend blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Granaatjes met een gouden slot.

    Coby Poelman overtreft zichzelf met deze gedichtenbundel. Ik vindt haar een ware woordkunstenaar. Het gaat voorbij poezie. Coby weet zich beeldend uit te drukken in woorden zodat je de situatie of hetgeen het gedicht over gaat op je netvlies ziet gebeuren.

    Of het nu gaat over een ziekte of over een kindje op de fiets Coby weet er een verfijnd gedicht over te schrijven. Zij vindt haar inspiratie in het leven, en dat kun je zien aan de hand van de onderwerpen. Op de kaft staat beschreven:'' Coby vindt haar inspiratie in het Gronings landschap, boeken die ze leest en haar geloof. Ik geloof dat dit juist is.

    De gedichten zijn zo helder geschreven dat het heel ruimtelijk en licht aanvoelt. Zoals een beeldhouwer zijn beeld vormt door het te bewerken zo zie ik dat schrijfproces bij Coby voor me.

    De bundel is geschikt om cadeau te geven bij verschillende gelegenheden maar ook om uit voor te dragen. Wat mij betreft ook in de kerk of een gemeente die u bezoekt zeer geschikt voor de boekentafel. Al met al vindt ik het een kunstwerk, een prachtige schakel van verschillende deeltjes die samen tot een geheel verweven zijn.

    Coby draagt zelf ook gedichten voor en schrijft soms ook in het Gronings. Ook dat is een streling voor het oor. Een mooie voordracht. Ik vindt haar een talent op haar eigen mooie manier.

    Ik beveel u deze bundel, en het werk van Coby van harte aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk dank Esther, voor deze mooie recensie. Ik zag hem vanmorgen al op de ako-website. Geweldig dat je hem hier ook nog in zijn geheel hebt geplaatst. Ik ben er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen