Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 24 oktober 2014

Herfstsonnet


Wandelend in de prinsentuin van God
bewonder ik de kleuren van oktober,
de tinten kornalijn zijn ver van sober,
hier klinken klanken als van een fagot.

De herfstzon filtert door verkleurde bomen
die als een poort het uitspansellicht scheidt
van wat op aarde zich voor ons ontspreidt,
ik mijmer over hoe de Heer zal komen.

Zingt heel de wereld al haar Scheppers lof
of laat de hemel ons nog even wachten,
kastanjes glanzen onder bladerstof,

een lieveheersbeestje leest mijn gedachten,
opent de toegang naar de Koningshof,
het vliegt naar oorden van een stil verwachten.

Coby Poelman - Duisterwinkel


Geschreven voor het thema "Sonnet" van gedichtensite.nl


Kunstwerk van Aad Hofman Bron foto kunstwerk: Art revisited, Tolbert
Op de website van Art revisited kwam ik een link tegen van www.aadhofman.nl.nu/
Hier kunt u meer lezen en bekijken over deze kunstenaar.

2 opmerkingen:

  1. Een sonnet, een prachtige dichtvorm.
    Mooi Coby.

    Herfstgroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilly, dank je wel! Voor gedichtensite heb ik afgelopen maand 3 sonnetten geschreven. Eén keer eerder heb ik een sonnet geschreven voor de gedichtenbundel van aquazz, "ZZonnettenhof" in 2010. Eigenlijk is het een hele mooie dichtvorm. Ik wil toch eens vaker een sonnet gaan schrijven. Als je eenmaal de spelregels weet en wat hebt uitgeprobeerd krijg je er toch plezier in heb ik gemerkt. Op schriftgedichten heb ik nu een snelsonnet geplaatst. Dat is ook een mooie dichtvorm vind ik. Het "dichtweer" komt er weer aan;) De herfst geeft veel inspiratie.

    Hartelijke groet van Coby.

    BeantwoordenVerwijderen