Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 22 maart 2011

De vreugdebode

Zie, daar komt de vreugdebode,
ogen stralend als een bruid
galopperend als een hinde
nodigt tot de lente uit,
tintelende rode wangen
zwaaiende mij tegemoet,
hoe aanstekelijk, de vreugde
voert mij met een licht gemoed
in de cirkel van verblijden
door een heugelijk bericht.
Blij wil ik het U beschrijven
in een hoogtij viergedicht.

Coby Poelman-Duisterwinkel

2 opmerkingen:

  1. Zeer toepasselijk voor de kerkdienst van morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste kerkganger, ik weet niet wie je bent maar ik vind het erg leuk dat je een reactie geplaatst hebt. Het had inderdaad goed gepast in de dienst met als thema "Er is meer". Een fragment uit het gedicht "Verrassend uitzicht" is in de liturgie opgenomen zoals je misschien gezien hebt. Heel hartelijk dank voor je reactie en graag tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen