Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 9 juni 2024

Op hun zondags


Opa en oma
in zondagse kledij,
horloge in zijn vestzak,
dat hoorde daar bij.

Mijn deftige oma
met haar mooie hoed
geniet van de rustdag
met opgewekt gemoed.

Gesterkt door de diensten
in hun geliefde kerk
kunnen ze de week weer aan,
nog even door het perk.

Mijn opa was een zanger
en lid van de muziek,
zijn beroep was timmerman,
dat hield hem aardig kwiek.

Dat zingen van mijn opa
klinkt in de genen door,
tot in het zoveelste geslacht
zingen we in een koor.

Oma kon goed naaien,
ze was heel creatief,
wij gingen bij hen op bezoek,
poseren ze niet lief?

Coby Poelman-Duisterwinkel

2 opmerkingen: