Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog. U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam. Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen.
Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 5 maart 2020

Waar eenvoud leeft


Kraaienpoten, vossensporen
prenten in de sneeuw,
een aftands hekje lijkt verloren,
dromend over een vorige eeuw.

Markante oude poldermolen,
opmaat naar een stil gehucht
waar eenvoud leeft, verscholen
onder een rafelig lint avondlucht.

Frank Buunk


Het kunstwerk is van Philip Zilcken.


Zo nu en dan krijg ik een gedicht onder ogen van Frank. Wij delen de liefde voor de kunst en mijn man en ik komen af en toe bij hem buurten in Ede om ons te vergapen aan zijn keur van schilderijen.
Graag laat ik jullie meegenieten van één van zijn kunstwerken die hem heeft geïnspireerd tot het schrijven van dit treffend gedicht.

Meer info over het schilderij en de kunstenaar: https://www.simonis-buunk.nl/kunstwerk/zilcken-c-l-p/22835/

2 opmerkingen: